onsdag 25 januari 2012

Ännu en födelsedag*

På fredag, en aningens försenat, ska vi fira barnbarnet. Han är här på blixtvisit ikväll och undrar om vi möjligen har glömt några paket... Nä, det har vi inte, men de är väl gömda.
Den nyblivne sexåringen har upptäckt fenomenet roliga historier och kan en, den om "Bellman, dansken och norsken som tävlar om vem som kan stanna längst i en svinstia" Han berättar den gärna, flera gånger i rad, under mycket fniss. Därför är en av presenterna given, nämligen en pruttkudde. Jag tror att den kommer skänka honom mycket glädje, möjligen känner inte föräldrarna samma glädje.




*Nästan halva släkten fyller år i januari och februari.




Jag ska undersöka det där med bildkvoten närmare, för att byta bloggadress, om än bara lite grann, är nog ingen hit.

5 kommentarer:

  1. Jag fixade lite med storleken på typsnittet. En dotter påpekade att det var svårläst.

    SvaraRadera
  2. DEN presenten lär bli MKT uppskattad. Pruttkuddar blir man aldrig för gammal för ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas så! Då vet vi vad Annika kanske vill ha.

      Radera

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.