onsdag 5 november 2014

Bildutmaning november dag 5


Min utsikt är så att säga lite grumlig; damm överallt.... vi gör om (nåja, hantverkaren står för själva utförandet) vårt teverum från golv till tak och det visar sig vara en rejäl uppgift. Sju lager tapet har rivits ner och på sina ställen har tom putsen försvunnit och isoleringen (vassmatta och lera) kommit i dagen; golvet är säkert inte slipat de sista 50 åren, så det har också krävt ett hårt arbete.
Sammanfattningsvis kan jag nog konstatera att 1) det blir dyrare än beräknat 2) julstädningen kommer att vara grundlig i år och det kommer att ske innan första advent. Ska jag vara ärlig så har jag nog inte julstädat före jul de senaste tio åren, tycker att det passar bättre efter jul när alla barr ska ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.