lördag 23 juni 2012

Ääntligen semester


Vi anlände till Paradiset dagen före midsommarafton och då just då infriade Paradiset alla semesterförväntningar. Efter att ha trängts med alla andra midsommarfirare i affären och hetsklippt gräsmattan kunde vi äntligen njuta av vädret och solnedgången.


Dagen därpå var det sig mera likt. Jag tycker nog att detta vädret är det vanligaste här nere på midsommar.  Det går ingen nöd på oss, vi är ju inomhus när det är som blötast. Jag hann med en promenad innan regnet, njöt av havsluften och horisonten. Letade förgäves efter blåklockor, men inte enda såg jag! Blåklint köpte vi på affären, lite fusk, men det blir inte riktig midsommar utan blåklint.



På radion säger de att det ska bli regnskurar av och till under dagen, just nu är det mest till och regnmätaren lär fyllas på.

På ett sätt är det kanske bra det här vädret, för då kan jag kurera min förkylning som checkade in sista arbetsdagen. Typiskt eller hur?

5 kommentarer:

  1. Det ser alldeles ljuvligt ut oavsett regn och förkylning.

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit! säger jag.
    Kanske ser jag dig/er i affären ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst blir det besök i affären. Är rätt trött på Ica Maxi. Nu tror jag att jag ska våga mig ut en sväng. Det ser inte ut att bli regn inom den närmaste timmen. Det blåser härligt!

      Radera
  3. Så helt otroligt vackert ni bor! Vilken lycka att kunna ha ett så vackert sommarställe.
    Jag blir så längtansavundsjuk att det gör ont...

    SvaraRadera

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.