måndag 25 februari 2013

Udda upplevelse

Körde hem i kväll  i dimma
samtidigt som fullmånen sken.
Minst sagt märkligt.



I morgon ägnar jag mig åt annat:


Mat åt nio miljarder – hur ska vi fixa det i ett nytt klimat?

Och hur påverkar maten i sin tur klimatet? Hur ska vi äta klimatvänligt? Är det moraliskt fel att äta nötkött? Ska vi producera kött utan djur för klimatets skull? Hur mycket betyder transporterna och spillet i livsmedelskedjan? I Sverige får vi nya grödor, men också nya ogräs och skadegörare. Och djuren kan bli sjukare. Vad innebär ett nytt klimat för olika delar av vårt avlånga land?

2 kommentarer:

  1. Hoppas dagen har varit bra. Låter intressant men komplicerat, det där med mat och klimat. Ibland blir jag så äcklad av köttindustrin att jag tänker att jag bara ska sluta äta kött, fast det gör jag ju inte. Men nu i hästtider ligger fisk högt upp på listan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ingen kurs, hunden skadade sig, så jag fick ta en VAH -dag. Den tillbringades till en stor del hos vetetrinären.

      Radera

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.