söndag 19 augusti 2012

Hur var det nu? Ordning är bara för...


Flitig är jag oftast inte, men de senaste dagarna har varit intensiva. Det märks att arbetshjärnan slagit på och det mesta har börjat ordna sig. Det känns bra i magen när jag får ner mina tankar på papper. Just papper är jag bra på att producera och strö omkring mig, så nu ska jag sätta mig med några pärmar, register och sortera. Förhoppningsvis hittar jag det jag tänkt ut, när det behövs... för i det som en del uppfattar som kaos har jag ändå en viss ordning. Ordning är när man vet var man absolut inte ska börja leta.


Flitig som ett bi är verkligen en bra liknelse, för det är ju så att man, i alla fall jag, surrar från uppgift till uppgift och gärna gör ett par saker samtidigt.

(Jag vet att det inte är ett bi på bilden.)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Javisst är det så, tänkte inte på det :-)

      Radera
  2. Förstår att det är intensivt för dig nu.

    Vilka OTROLIGT vackra bilder i inlägget nedan!!
    WOW, så fina!
    Det kan aldrig, aldrig blir för mkt bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rivstart som gäller... men det löser sig, om man inte hetsar upp sig för mycket.

      Bilder ger mycket! Tack!

      Radera

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.