söndag 26 augusti 2012

Lägesrapport



Temadagar med lugna och trötta nior. Tänk att gå upp innan åtta! Skoldagar där vi försöker knyta an till vad vi gjorde i våras. För en del är den kunskapen och minnet långt borta. Det är inte bara vissa elevers minne som är kort, för jag hittar inte allt. Än. Jag tänkte så käckt, när jag lämnade mitt stökiga skrivbord att jag åker hit en dag i sommar när det regnar. Jomenvisst, tillfällen har jag haft, det har ju sas inte varit torka i sommar, men jag har inte kunnat förmå mig att åka dit. Sunt på ett sätt, men nu ångrar jag det lite. Ont om tid är det i vanliga fall, men nu har jag fått några olika uppdrag till, så utrymmet minskar. Jag vet att jag borde sett till att jag inte har så många lektioner, men jag kan inte lämna mina nior en termin i nian. Det finns inte på kartan.


I fredags var jag på begravning, en av mina och familjens bästa vänner, lika gammal som jag...
Jag kan inte riktigt ta in det än, så det är möjligt att det kommer ett inlägg när tankarna landat. Alldeles förfärligt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.