lördag 31 mars 2012

Sol, men ruggigt kallt

Vinden gör att det faktiskt är minusgrader ute och jag gör halvhjärtade försök att övertyga mig själv om att gå den där promenaden. Det blåser inte lika mycket i skogen, men jag ska ju ta mig dit också.


Den ser nästan uppstoppad ut, fasanen, där den letar solrosfrön under fågelbordet.  Lite snö och blåst är inget större bekymmer. Det är bara jag som fegar ur. Varför utsätta sig för detta, när jag kan sitta inne i värmen och dricka kaffe på min första lovdag... Det finns alltid utvägar eller undanflykter .


Vi får väl se... 

4 kommentarer:

  1. Oj, lyckades du fota en fasan! Häftigt.

    Hoppas att du få bättre väder resten av lovet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är OK om det är lite kyligt, men blåst är jag gärna utan. Vädret rår jag ju dessvärre inte över och det finns massor att ordna mig inne, om jag har lust...

      Radera
  2. Stanna inne, det är aprilväder och det kan man inte vara ute i!

    SvaraRadera

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.