onsdag 11 juli 2012

Jorå

Jag tog tag i komatillståndet och gick ut för att jobba på konditionen. Jag hann precis gå i 13 minuter innan himlens portar öppnade sig. Jag gjorde ett överslag innan jag gick, skulle det regna mån tro? Nä, det såg inte så ut och som jag bedrog mig. De tretton minuterna blev till elva på hemvägen, så jag jobbade verkligen på konditionen...
Så blöt med kläder på har jag aldrig varit i hela mitt liv.


lånad bild




Nu ska jag göra ett nytt försök, hoppas skorna har torkat. Idag tar jag med paraplyet, regnkläder orkar jag inte släpa på.

6 kommentarer:

  1. Regnkläder är högst troligt mitt mest använda klädesplagg i år... Paraplyet hjälper liksom inte så mycket tycker jag -det är mest ivägen :)

    SvaraRadera
  2. På promenader känns det bra med regnkläder, men inte när man ska gå fort. Då blir det mest som ett våtvarmt omslag. jag gick min runda i strålande solsken och garderade inte med paraply.
    Det finns en fördel med regn, då sliper man flugor av skiftande storlek och mygg. De kan vara rätt envetna de där flygfäna.

    SvaraRadera
  3. Jodu, vädret har väl aldrig varit så opålitligt och ombytligt som nu. Sol-regn-sol-regn-sol-regn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Likadant idag, lite svårt att slutföra något längre utearbete. Å andra sidan är jag glad över solglimtarna.

      Radera
  4. Lisbeth på Tankevågor2012-07-14 15:41

    Jag kommer inte så långt på det här lilla skäret. Det blir av inga lååånga promenader för ön tar snabbt slut. Har skaffat ett löpband som jag tar till istället. Här ska minsann också motioneras förstår du. Sen kan mina promenader/strövtåg på skäret faktiskt bli långvariga i tid... man upptäcker alltid något nytt och havet förändras hela tiden. Ha det gott och fortsätt att njuta av sommaren!
    Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade kameran med mig igår och då blev promenaden tidsmässigt ganska lång. Trösterikt att du också kämpar på med konditionen, men den är ett måste. Jag vill absolut inte ha det som förra läsåret. Jag väntar på bilder på din blogg :-)

      Radera

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.