fredag 12 juli 2013

Så kan det också vara

Det är alldeles ljuvligt att bo vid det blågröna Kattegatt. Solen har börjat sin vandring över himlen och det är redan 17 grader ute. Det kommer bli en finfin dag, en sån där riktig sommardag.
Jag och de fyra tårtbottnarna ska åka hemåt, i bilen utan fungerande ac.
Jag har sedan igår försökt att meddela mig via telefon till de där hemma, men se inget  fungerande  nät. Jag är inte förvånad.  Förr när jag växte upp här på somrarna, så var bilar utan ac inget problem (fanns det ens då i bilar?) och telefonen nyttjades inte särskilt frekvent ( man skulle bara ringa när man verkligen behövde). Den fungerade emellertid nästan jämt, så jag la väl inte märke till problemen. Det var säkert inte bättre förr, men vi skapar oss nya "problem" med teknikens nya under. Är lite irriterad på mig själv för att jag tycker att det blir jobbigt att åka 27 mil i värmen. Det blir till att använda den manuella ac:n, dvs veva ner fönsterutorna, (så kan det ju eg. inte heta längre, trycka ner fönsterrutorna?).
Nåja, packa , diska och sedan iväg.

4 kommentarer:

  1. Men tårtbottnarna blev bra i alla fall trots dina farhågor så kör nu försiktigt så dom inte fladdrar ut genom rutan!

    SvaraRadera
  2. Marängen blev nog ok, men de andra på mandelmjöl... det återstår att se. Får kleta mycket gott.

    SvaraRadera
  3. Och jag tycker inte alls om ac:n i bilen, utan föredrar öppna rutor ,-)

    SvaraRadera
  4. Haha, ja men precis så är det. Att vi skapar oss problem.
    Vår ac har också gått sönder. Nu drar vi oss för tripper som är betydligt kortare än 27 mil. Menar att det blir så varmt för den stackars hunden och räknar ner dagar tills vi ska få den lagad. Vi råkar nog helt enkelt vara väldigt förtjusta i vår ac :)

    SvaraRadera

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.