tisdag 9 juli 2013

Semestersysslor


 
I väntan på solen slipar, spacklar och målar jag stolsdelar.
Detta projektet har jag tänkt på i minst två år. Jag är inte den som stressar... 
 
 
I år går det tre hästar och sex kvigor på heden. De förstärker frihetskänslan här vid havet .
 
 
Solen glittrade i havet och på avstånd hörs lekande barn. Jag läser Svenne av Per Nilsson, en bok, som jag nog ska läsa och arbeta med i min nia. Det känns som om den kommer att landa helt rätt.
 
 
Nu krånglar det alldeles väldigt, det kan bero på en väldigt långsam uppkoppling...
Mer text och bilder i morgon, om jag har tur.
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Den utsikten och den uteplatsen går inte av för hackor. Så vackert!

    SvaraRadera
  2. Här satt alltid min farfar och grejade med något, fiskegrejer tror jag bestämt det var.

    SvaraRadera
  3. Skönt med lite semesterlugnt :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, i synnerhet som jag vet att jag satt de där hemma i arbete :-)

      Radera
  4. Ja, det är inte utan att man längtar ner till dig/maken

    SvaraRadera

Det räcker så bra att bara lämna ett litet avtryck. Jag blir så glad då.